Dagarna bara rinner förbi...



En del av huset, just den del som behöver påhälsning av Ajax och mig( eller varför inte Markku) det är så dags nu, snart skall fönstren skimra så vacker av allt ljus i mörkret.

Fast inte riktig ännu...Ida och jag åker över till fastlandet (Angered) och hälsar på i Nordeas kontor för att öppna ett ungdomskonto, tjihoo, bankkort och rubbet blir det.( liten blir stor)
Hon skall sätta in lite pengar så att hon kan använda kortet när hon är ute med kompisarna i stan eller behöver handla något.( inför jul, mamma får inte va me längre)

Jag ser framemot vår storstädningshelg, för det är ju ändå så,att ett rent hem är trivsamt och tas bättre hand om.

Timi har planer på att bygga en vägg i hallen (snarare två + dörr) för att han vill åt vårt kontorsrum till dressingroom, litet ja, men man kan gå in i det.

Då flyttar vi in kontoret i det lilla rum med fönster som blir i hallen, äntligen, hatar att sitta i det mörka skrymsle som varit kontor fram till nu.
Det stora plusset är att jag slipper köksbordet bara för att jag vill ha ljus när jag arbetar...

Arbetar undrar en del, det är all tid jag lägger ner på skolarbete, privata projekt som ännu inte kan nämnas vid namn och hela hushållets skötsel på 210 kvm och allt därikring.

Det är konstigt men jag får lite lätt blodtrycksstegring när jag nämner hushåll och kringarbete, vill ju bara göra det som är kul...

Men, men ,det funkar inte riktigt så, är snart 42 år och borde vant mig, eller?

Det är nog lite Pippi Långstrump i mig och en stor portion Pomperipossa och det står jag för...

Tack och hej, leverpastej! (kunde inte låta bli,den satt på tungan)

Kommentarer
Postat av: Evelina

ää timi som vill ha? okej de är han oxå men du e inte så oskyldig du heller ska du veta!! det var du som kom på det att man kunde skicka ut kontoret till hallen så....

2009-11-17 @ 16:15:00
URL: http://olssonevelina.blogg.se/
Postat av: Maria

Åhhh det är min Olle som kallar dig (Och mig) pomperipossa <3

2009-11-17 @ 18:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0