Dåliga Nyheter

 Under dagen har jag faktiskt lyckats ta mig i kragen och sitta ner under två timmar med min hemsida. Jag har strukturerat upp en plan över hur den skall se ut och hör o häpna, börjat skriva lite grundinformation. Ida och Toni som båda är hemma har masat sig ur bäddarna och påbörjat expedition skåprensning. Det är förvånansvärt att ungar kan växa så fort...

Efter vår iskalla långpromenad i morse ligger Milou utslagen med tassarna i vädret i väntan på att kyskåpsdörren skall öppna sig och något gott kan ramla ut. Man vet ju aldrig...
Mycket riktigt, han behövde inte vänta så länge, några goda korvbitar som inte såg ut att matcha soppan, ramlade rakt ner i gapet på vovven.

Idag gör MammaLeena finsk korv soppa med gott mustigt rågbröd till, ja och hönökaka till de som inte älskar fibrer, tonåringarna.
När jag som bäst vevar i min gryta ringer telefonen och Maria (min "i alla väder" kompis )och berättar med lätt panik i rösten att svininfluensan har kommit till Kärra (området där vi bor) och att vår gemensamma väninnas dotter ligger sjuk i hög feber, yrar, hostar och gråter.

Då var den alltså här...sjukan som finns på allas läppar och som ingen tror att de ska drabbas av.
Den kom med ett lass friska barn och ungdomar som spelat handbollscup i Skadevi under helgen.
Nu är halva klubben sjuk och skolsköterskan sitter i krismöte för att kunna svara på alla frågor som dyker upp.

Jag ljuger om jag säger att jag inte är orolig...risken för smitta finns i min hemtrakt, på skolan där min dotter går och så går skolan ut och säger att vi inte får hålla våra barn hemma från skolan för rädslan att bli smittade?!
Jag undrar hur tänkte de då?
Vaccinet finns inte ens i sikte ännu och de snackar om att barnen skall utsättas trots deras rädsla.
Vad är jag för en mamma om jag skickar min dotter till skolan utan vaccin mot hennes egna vilja, räknas det som psykisk misshandel?

Tack och lov är hon fortfarande sjuk och slipper denna veckan. Hoppas att vaccinet kommer innan fredag...

Tänkvärt från mig...Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ida :)

tur att du är en ån snäll mamma då!

så slipper det räknas som psykisk misshandel xD<3

2009-11-04 @ 20:23:33
URL: http://lillalaiso.blogg.se/
Postat av: Marika

Usch! Inte ska du släppa henne till skolan innan hon ens fått sitt vaccin.

2009-11-04 @ 20:35:52
URL: http://acesstome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0