En gråmuskig Tisdag...



Idag var en sån dag då jag visste att jag inte skulle få något gjort. Det räckte med en blick ut genom fönstret och synen av löv som blåste runt och regnet som föll så tungt, att hela stan såg grå ut, trots alla vackra höstfärger.
Ja inget skolarbete iallafall. Jag pluggar till IT pedagog (på distans) på en underbar folkhögskola i Tärna (Kumla kyrkby heter det numera) och har en del uppgifter som ska göras innan nästa träff.

Men lusten faller inte på sådär så att jag känner någon iver, att börja skapa en hemsida där mina uppgifter samlas tillsammans med andra trevliga länkar för allas beskådan.
Nej, jag börjar blogga istället och tänker att det är någon form av förberedelse för vad som komma skall, eller nåt sånt.
Faktum är att jag har ide torka och kan inte komma igång...

I mitt miserabla tillstånd ringer mobilen och jag får veta att min 17 åriga son som gör arbetspraktik (dag 2) är sjuk och behöver hämtas. Han kräks och mår, logiskt nog, sämre än jag. Saved by the bell...
Skolarbetet får vänta för här ska räddas barn.
Jag får ta en akut runda med Milou, vår lilla nakenhane, innan jag åker för dottern snart 13 år är också sjuk och kan inte hjälpa mig. I farten får jag med mig Ronja,( kompis hund till Milou) och vi svischar ut i regnet med midjekoppel och hundarna på släp.( mest i kors)
Väl hemma så blir det bad för sonen och apoteksrunda via hälsokosten för mig. Inga skolarbeten nu heller...
Tittar på en video som vår datalärare har gjort för att underlätta vår inlärning, när vi sitter hemma och försöker knåpa ihop våra hemsidor, lite tips och ideer, välbehövligt men otroligt sövande idag. Somnar nästan med hans lugna metodiska röst i lurarna.

Jag behöver nog vila, för på kvällen kommer svägerskan på en snabb visit (tillfälligt hemflugen från Umeå dit de flyttat förra året) med sina goa flickor. Den familjen kan man sammanfatta som M. Alla har ett namn på M.

När busungar och hund fått ett bad i bubbelpoolen är jag helt slut. Jag avslutar min dag med en skön bastu tillsammans med min man och torkar i den sköna vinden ,invirad i en handduk och konstaterar...
Dagen var ganska okej....

Go Natt från mej.


Kommentarer
Postat av: Ida - Din dotter :)

Hejhej , det var faktiskt roligt att läsa din blogg.

Jag tror att du kommer att lyckas bra med den och få många läsare!!

Kramkram

2009-11-04 @ 11:39:37
URL: http://lillalaiso.blogg.se/
Postat av: Nicole

En söt butik :)

http://cuteshop.bigcartel.com

2009-11-04 @ 12:00:01
URL: http://cuteshop.bigcartel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0