Friska vindar och en solglimt genom persiennerna

 Den här morgonen börjar bra...solen lyser ute, men det blåser full storm.
Det är väl enda sättet att få ner de sista löven som krampar sig fast i träden.
Jag kollar till sjuklingarna, att de ligger kvar i sina sängar, (vart de skulle ta vägen har jag ingen aning om men i alla fall:) de sover gott ännu, bra då får jag en stund för mig själv innan Ewe skall väckas kl: 10:00.
För den oinvigde så är Ewe som vi kallar henne, vår äldsta sons fästmö (hennes hem är hos oss sen 1 1/2 år tillbaka) Vår förstfödde (Timi ) fyllde 19 år i septeber och räknas numer till den vuxna kategorin ynglingar.

Han har haft turen att få jobb direkt efter utbildningen, han är byggare bob tillsammans med far sin, som har ett sådant företag inom byggbranschen.
Så dessa två hurtiga grabbar lämnar hemmet innan vi övriga ens funderat på att öppna våra blå...

Lagom till 10:00 fixar jag iordning för en riktig ruskig, kall promenad i höststormen, det är bara 2 grader på mätaren så på med vinterjacka och pannband, vantarna åker ner i fickan av gammal vana.
Milou får sin vinteroverall då han inte har så mycket päls på kroppen och vem vill ut med rumpan bar i detta vädret?
Väl rustade knackar vi på hos min "i alla väder"- goa kompis, Maria och Milous hundkompis Ronja.
Fast vid det här laget så lyser inte solen längre, inte här ialla fall, det tunga grå gör sig påmint med bulliga moln...


Kommentarer
Postat av: Marika

Vad kul att du börjat bloggandet(:

Kramis Marre

2009-11-04 @ 15:03:19
URL: http://acesstome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0