Fullmåne i kväll



Alltid lika vackert när månen är full...

Gjorde slag i saken och satte på vintersulorna på volvon, känns lite tryggare eftersom det är jag som kör till skolan fredagen den 13:e. (Ja, det var ju inte jag bokstavligen som satte på däcken, men jag hjälpte till.)

Pannkakorna gjorde succè (som jag trodde) och middagen förflöt utan några katastrofer, då alla var så hungriga och på väg, att de åt allt eftersom de blev färdigstekta.

Milou ville inte göra någon längre kvällspromenad, så det fick bli en liten snabbis till skogskanten. Ibland undrar jag om han inte är lite mörkrädd...
Fast det är uppenbart att det är roligare på kisserundan när Ronja är med.

Det blev en blixtvisit hos svärmor på sena kvällen (21:00) för att säga hej då till familjen M som skall tillbaka
till Umeå, dit de flyttat (gud vete varför egentligen) men, men.
Hoppas att vi får träffa dem över jul eller nyår i Vemdalen dit vi skall färdas hela familjen, med vovve och allt, Peppan får vi droppa på vägen hos min kära kusin Marika.

Som för den delen bor hos min faster och morbror...tänk efter noga nu...faster & morbror. Japp, jag vet, vi har fler krångligheter i släkten.

Det blir ännu mer bisarrt när jag sitter med mitt släktträd på nätet och forskar,dataprogrammet tror hela tiden att jag skrivit in fel uppgifter och protesterar vilt (men jag sparar ändå för jag vet bättre) i tron att jag har fel.

Har jag otur kraschar programmet (och detta när jag kommit långt i forskningen) då får jag skriva för hand...

Funderar allvarligt på att somna in i en törnrosa sömn och vakna pigg och utvilad i morgon.

Sov så gott, vi syns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0