Med stor förväntan...



Det är lite som att vänta på julen...dagen innan vi åker iväg till skolan, bävan blandat med glädje (över att träffa alla igen) och lite rampfeber (presentationer) och man undrar...Hur fort går tiden egentligen? Vi var ju nyss där...

Har bara några småsaker kvar att fixa så är mina uppgifter helt godkända och klara, skönt.

Idag är Ida på åbybadet med skolan (halv friluftsdag) och jag ställde upp och körde Ida, Poonam och Jossan för att de skulle slippa sitta på bussar och frodas bland alla baciller. Jag tog Milou med mig då han älskar att åka bil.
Han står (fastspänd i bältesselen) i framsätet och tittar ut om än lite vingligt, eftersom bilen kränger sig i kurvorna (många rondeller i det området) när vi susar mot frölunda efter att ha lämnat av tre nöjda tjejer.
Jag kom på mig själv med att jag är aldrig åt det hållet och kör...har inte varit där på jättelänge (i alla fall inte sen jag körde flickorna sist för ett år sen) Varför?

Det finns massor av bra köpcentran och faktiskt mycket att se längs med vägen ( om man kör på insidan som jag gör, lugnare) och området har förändrats väldigt mycket, massor med nya hus och vägar...

Körde över stora bron (älvsborgsbron) och svängde in vid Bräcke, där jag heller inte varit sen mannaminne bak i tiden, för att rekognosera lite, skall plocka upp Maria A (min bilkompis på väg till skolan) där i morgon bitti.

Det är sjukt men jag kände knappt igen mig, fick leta efter en väg som såg ut som förr i tiden. (dvs. på 90-talet)

Man borde få hemskickat kartor över exploaterade områden och förklaringar regelbundet här i Göteborg, så att man vet vad som händer omkring en.
Snacka om att man lever i en bubbla...

Kaffepaus!


Kommentarer
Postat av: Marika

Ha det så bra på skolan så ses vi på söndag:-)

Med kaffe och sen massage!

2009-11-12 @ 22:08:47
URL: http://acesstome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0