Migrän anda...




Några får det som ljusfenomen, men jag får bara äckligt ont bakom ögonen och nervsmärta runt nosen min...

Jag vet ju att dessa dagarna kommer, två åt gången och en gång i månaden, men det är alltid lika ovälkommet.
Har liksom inte tid att vila och ha ont, det finns så mycket som skall göras och denna dagen är ingen skillnad.

Vi började med veterinären, jobbigt men det gick (med stöd av Maria och Ronja) sen blev det inköp av ny skrivare till kontoret ( Markku såg till att den gamla som hade pajat verkligen var sönder)

I hällande ösregn körde jag min pappa till verkstaden (2 ggr)för att hämta diverse bildelar som envisats att gå sönder på deras bil igår.

Väl hemma möts jag upp av en ledsen dotter som har ont i magen och vägrar att gå till tandläkaren (en tid som var ombokad sådär fem gånger innan) och som jag lyckas övertala att hon går dit och jag följer med (fast jag hade behövt en dubbeldos smärtlindrande och en timmes sömn)


Tandläkarbesöket flöt på bra och vi skyndade på stegen för att hinna hem och fixa lite mat...Skinksnitsel i ugnen med lite klyftpotatis, gott.

Några tvättmaskiner /torktumlare har jag inte sett röken av i dag ännu... i morgon kanske?

Det sista jag gjorde innan kvällens hundbad, en långpromenad med vovvarna, nu tre stycken i glatt följe...

Ja,ja, vad är väl en bal på slottet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0