Ny dag nya möjligheter

 

En något förvirrad dag med en besk eftersmak av gårdagens dåliga nyheter. Jag tycker om att göra saker i min egen takt och med harmoni i sinnet, men det lyckas inte riktigt idag...Glädjen över en ny dag infinner sig inte helt enkelt...
Funderar en hel del runt influensan, den smittar tydligen ganska snabbt då fler har blivit riktigt sjuka.
Jag pratade med min väninna vars dotter ligger i sjukan och hon mår verkligen inte bra, så synd om henne...

Hörde att vaccinet finns på skolan men att de börjar först i nästa vecka, vet inte hur jag skall hantera situationen, vill helst inte att min goa Ida blir sjuk, genom att stampa in på skolan med nedsatt immunförsvar, vilket hon har naturligt då hon varit sjuk i veckan.
Hon är av naturen underviktig och det är inte heller så bra utgångsläge vid sjukdom...

Nej, usch, fy för sjukdomar...

Tog den sedvanliga promenaden med Milou, Maria och hundkompis Ronja i en ovanligt rask takt, Milou passade på att i sitt lösa tillstånd ta en annan väg än vad vi ville. Tyckte väl att han var mogen för detta...
Resultatet blev koppel på och gå brevid mammaLeena hela vägen hem.

Har ringt och grattat min "plast"mamma då hon fyller år idag, hon svarade inne i bastun...för att inte missa några samtal...okej funkar för mig.

Har mycket saker i huvudet som är "måste göra saker" undrar hur jag skall bena ut detta?
Vinterdäcken måste på (då det faktiskt snöade lite lätt i morse vid 08:00) och hemsidan skall göras så pass färdig att den kan laddas upp på skolans server. (Läraren behöver kika på den innan jag arbetar vidare med den)

Funderar allvarligt på att servera rester från veckan till familjen, med pannkakor som plåster på såret.
Kan funka...

Undrar om jag inte skall tjuvstarta med lite julmusik (för att hitta känslan) och en rykande latte och en liten bulle (har hört att kanel är bra på många sätt) innan jag gör något annat ansträngande.

Hej för en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0