Regnet det bara öser ner...Trallala




Har fått en nojig idè...jag vill fortsätta min utbildning som It pedagog med skrivarlinjen eller något liknande, för jag har upptäck att ordets betydelse är såå frigörande och ger mig det lugn jag behöver.
Vill skriva om allt möjligt just nu...är det stundens nyck eller är det där min framtid ligger?

För vad skall jag bli när jag blir stor... och hur stor skall jag bli?

Antar att de här frågorna inte får nåt svar idag. Läkare har jag gett upp hoppet om, då mattematiken vann den bittra striden 1-0.

Men Viktor är modig han, Timis gode vän, han flyttar till Köpenhamn för att läsa till läkare. Strongt med tanke på språket- Danska.

Lyssnar på radion ( tänk vad tyst det skulle bli om det blev strömavbrott) och funderar på vad min kära farmor (som fyller 85 år den 27 november) kan tänkas behöva i födelsedagspresent...

När man är så gammal har man redan allt och lite till...

Pengar känns så fel på nåt sätt, vill ge henne något som är betydelsefullt och som hon har användning av,
men vad?

Kan nämna att farmor Ida bor i norra Finland (Oulu) och vi skall besöka henne där för att fira hennes stora dag.
Man vet aldrig hur länge vi får ha henne hos oss (på planeten) då hon med ålderns rätta blivit skröpligare.

Min goa farmor som jag döpt min enda dotter efter...

Kommentarer
Postat av: Ida - Din dotter :)

Ida är ett fint namn!<3

2009-11-10 @ 16:25:14
URL: http://lillalaiso.blogg.se/
Postat av: Marika

Åh gud ja, det är jobbigt när man inte vet vad man ska köpa...

2009-11-10 @ 19:02:38
URL: http://acesstome.blogg.se/
Postat av: Tuula Ollila

Valokuva koko teidän perheestä hienosti kehystettynä?

2009-11-11 @ 13:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0