inför Nyår



Idas fina teckning, skapad i vemdalen i brist på annan sysselsättning.

Idag packas bilen igen, för nu bär det av till landet över nyår, med 2 hundar (Milou och hans flickkompis Kickan, som är en sheltie på 3 år) och tre barn och min goa  gubbe.
I morgon ansluter familjen Panula till Glöskär för att fira in det nya året med oss. Yeeha!

De två stora lufsarna Timi och Eve firar på annat håll, vilket vet jag inte, men middag blir det hos mormor & morfar i alla fall, fondue såklart.
Syrran och hennes kille Tommy äter hos dem också.

Inför det nya året skall man alltid göra en liten tillbaka blick över året som gått och min får bli väldigt snabb för det har hänt så mycket så min hårddisk på hjärnkontoret beslöt sig för en längre semester, kommer inte på något, får kolla almanackan ( ni vet den man lever efter)
Står det inte i almanackan har det inte hänt...

Who cares...när jag kommer till landet och alla möss är utrotade och maten i tryggt förvar i kylen skall brasan tändas och lilla mammaleena lutar sig tillbaka i fotöljen och börjar bläddra i alla nya vårkataloger som kommit.
Lite tidigt men va fasen, snart är ljuset tillbaka igen och jag kan börja leva...

Jag gillar inte att vara i vinteride alltför länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0