Julhandel på stan med Stina



Idag har jag fått gjort allt möjligt, känner mig riktigt nöjd med mig själv.

När Ida och Stina (Ronjas lillmatte) kommer hem från skolan åker vi till nordstan och hämtar Idas nya legitimation som har kommit,yeeh...vi har väntat, trodde nästan att de glömt bort oss.
Nu kan gumman använda sitt bankort också...
Det lär hon behöva då vi skall julhandla till julklappsspelet.

När klockan är 18:00 plockar vi upp Toni på Brunnsparken (han har varit på bio och sett den nya julsagan Ebenezer Scrooge med Jim Carrey, vill också)för han skall köpa sina julklappar sen är allt klart!
Guu va gott!

Jag och Losan har gjort en ensam promenad idag, för Ronja är hos frisören och skall bli julfin och hennes matte Maria är inne i stan och julhandlar med Khatarina (äntligen kom hon iväg, hon har haft det lite tufft)

Jag njuter av livet idag (trots det stora grå) lyssnar på julmusik och bara är, nu när allt är så gott som klart med klappar och pynt.
I morgon handlar jag skinkan som skall flytta med till vemdalen ( grinchens näste)som är tjockt av snö, kan det bli bättre?

På Torsdag kommer föräldrar och syskon(de som är i Göteborg) på goa hickory/honungsmarinerade/grillade kamben och pastasallad med balsamico gratinerade rotfrukter.
Desserten har jag inte bestämt klart än...finns mycket gott att välja mellan.

Mmmmm...ska suga på den lite till tror jag...

God Afton på er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0