Redan söndag och Lucia



Såg en sån söt Lucia ljusstake, vill ha...
Kan inte riktigt förstå vart tiden tar vägen, jag hinner ju ingenting känns det som.
I morgon är det måndag och nästa söndag far vi iväg till vemdalen(där Grinchen bor) för att fira jul med hela familjen Alaiso. Längtar faktiskt dit,har en förväntan att julen blir riktigt skön och med mycket snö.
Lite extra kul med tanke på att Milou följer med för första gången.(han är ju bara 9 månader än så länge, undrar vad tycker om snön?)

Idag var vi på Lusse middag hos mamma och pappa och åt en underbar tjälknul och så goa frukter i choklad fondue till dessert...
Jag är fortfarande mätt i hela kroppen, ända upp.(6 timmar senare)

Sitter och myser lite grand och kikar på våra fina granar som vi fått upp ikväll.
Här uppe i vardagsrummet har vi en gran som går i silver/blå/lila & lite rött.
Nere i hallen/allrummet är granen i guld/silver och lila i år. De skapar en skön atmosfär och ger ro i kroppen.

I morgon måste alla julkort skrivas och skickas iväg...bara 30 stycken, till de närmast sörjande.


Nej, nu får jag göra mig klar för den välförtjänta bädden och ett litet samtal med maken min...julhyss.

Sov så gott alla goa människor i detta mörkrets land (iaf. på vinterhalvåret)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0