Tisdag och gråmuskigt ute



Som vanligt när jag försöker hålla igen lite på smaskandet så blir jag supersugen på precis allt. Typiskt att lägga fällben för sig själv:)
Jag vill bli lite smalare, så att jag i november kommer i en dödligt snygg klänning till kaptensmiddagen ombord på skeppet som tar oss runt i karibien.( celebrity summit heter hon)
Idag är vädret lite vacklande med mycket vindar och lite grådystert ute så jag tar tag i lite arbete som ligger och väntar på att någon skall förbarma sig över dem. (tvätta av trappräcket, tvätta, sy kläder som behöver lagas, skriva lite i min nya bok och annat smått och gott som hinns med)

Konstigt att politikerna först nu, lagom till valet har upptäckt hur illa ställt vi har det i sverige med vår äldreomsorg?? Och behovet att närvarande vuxna i våra skolor??
Ibland undrar man i sitt stilla sinne hur politiker är funtade...


Tänk att det var inte länge sedan som det var midsommar och nu gör hösten anspråk på sitt inträde...bara det inte regnar bort.
Det blir en kall vinter i år igen...jag ser det på alla rönnbär som dingnar i träden:)
Då får vi snällt anpassa oss till kläder och kyla igen både på gott och ont...Losan vill nog inte ha både skor och overall nu när han löpt kring i bara skinnet hela sommaren:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0