Tisdag och höststormar



Det är vackert runt Tofta herrgård...Ida är hos Lina och idag börjar ridningen på stall Tofta igen:) Det var inte så längesedan som vi vi var på terminsavslutningen...ja, tiden går fort.
Snart börjar skolan för oss alla igen och jag ser framemot en bra termin för oss alla:)
Jag får börja planera damernas studiecirkel inför hösten och skicka in en planering till medborgarskolan där vi har vår studiecirkel (fast hemma i mitt kök)

På måndag är det upprop för Ida i Kärna friskola och på Tisdag är det dags för Toni och Eve i sina respektive gymnasieskolor. Marre har  redan börjat på sin undersköterske utbildning (måtte jag hinna bli klar med min bok innan valet) Jag tänkte använda Marres klass som försöksklass till min bok.(Diskussionunderlag för blivande uskor)


Jag är sugen på Tacopaj men hinner nog inte med så avancerad matlagning idag...Ida skall hämtas upp efter ridningen hemma hos Lina och sen bär det av raka vägen till Glöskär för en bastukväll med vedeldat...längtar:)
Strömmen går här hemma så fort jag tar i kontakterna och sist Markku kastade vatten över aggregatet här i bastun (hemma i Kärra)gick jordfelsbrytaren och stängde av hela huset...får nog kolla upp detta:)

Nej, nu blir det en kaffetår och sen ska jag faktiskt krypa ner i sängen och läsa lite...fast egentligen borde jag skriva lite i min bok....får ta det en annan dag:)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Jag börjar på onsdag =D

2010-08-22 @ 18:16:44
URL: http://www.nattstad.se/kramaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0