Fixat och klart



Idag har det hänt, jag satte fast mattsteg i trappan, för nu är det färdigramlat i det här huset.

Mörkbrun får duga, passar bra med vårt mörka Merbau golv på övervåningen och därnere i allrummet/hallen.

Jag hittade en rolig klocka som är en kopia på gammaldags centralstationsklockor, ur boett från båda hållen, alltså klockoll från både kök och vardagsrummet. Nu slipper jag kisa för att se vad det står på mikrodisplayen.

Ida är fortfarande hemma, snuva kvar men febern har gett med sig så det blir skola för lilla fröken imorgon.
Nu är det Tonis tur att vara sjuk, ont i halsen och börjar bli förkyld han också...

För att slippa halks runt ute i snömodden och i fjällen har jag beställt ett par icebug kängor med 16 inbygda dobbar för maximalt fäste ute i naturen.



Måste tänka på höfterna...ryggen och allt annat som kan göra ont när man ramlar...

Idag kom fiskbilen.se och knackade på dörren, jag har missat dem vid flera tillfällen så nu fick jag passa på och handla lite fisk av dem. Köpte styckfryst torskrygg och lax...det blir många goda middagar. Varje förpackning är på 2,5 kg vardera. Mums!

Över en kopp te och i väntan på att min kära make skall infinna sig i hemmets ljuva vrå, skriver jag ner morgondagens inköpslista...måste finnas mat i kylen när jag åker till Tärna.


Sen blir det natti natti med denna tanten och vovven tar jag med mig under täcket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0