Redan Onsdag?

                      


Älskar vackra bilder...får inget gjort idag, snuvan och halsontet tänker inte ge med sig verkar det som, utan det sätter sig på muskler och i huvudet och stör...hallåå, jag har annat att göra!

Orkar inte och vill inte vara slö,trött och bli än mer sjuk...så jag klättrar upp i mitt lilla medicinförråd (litet, inget stort apotek) gräver lite och vips så hittade jag,tadaa...ery-max. Perfekt för mig för jag orkar verkligen inte ta mig till doktorn, så jag äter upp kuren innan den går ut nu i juni.

Nu råkar det vara så att jag kan en hel del om medicin, sjukdomar och elände, ett specialintresse jag har, som får kompensera doktorsdrömmen jag hade.

Har varit ute och traskat i snöblasket därute,inget kul för nu kommer det mera och skall tydligen göra detta resten av dagen. Våren då? När kommer den då?

Jag vet att inte februari passerat ännu och att det är långt kvar på vintern, men drömmen lever kvar...jag i en fin strandklänning i en betydligt mindre klädstorlek än vad jag drar nu för tillfället. Någonstans där det är varmt och skönt, typ i Marocko eller nåt...

Man vet aldrig...drömmar kan slå in ibland, kanske denna gör det när jag behöver det som mest?

Både jag och hunden är helt slut idag, ska nog göra som Losan, lägga mig ner en stund, läsa lite kanske, samla lite kraft och tankar...drömma vidare en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0