Röjardag...



Idag är Ida hemma med feber och en jätteförkylning...Då tänkte jag faktiskt passa på och göra en ordentlig röjning i hennes rum. Ni vet,en sån där ut med lillflickan och fram med den unga dameröj...

Vi lyckades riktigt bra för nu ekar det nästan i rummet. Losan gör sitt bästa...han provar en del av leksakerna för att se om de går att återanvända. Jag slänger på en hög och Milou bär iväg i motsatt riktning med sakerna, suck.

Vi skapade en Milla & Maja hög, en soptippshög och en som får vara på vinden...vet inte hur länge, för vinden röjer vi så fort det blir varmare.

I morse var jag och Toni iväg till Backa läkarhus för en del provtagningar som skall göras och när det var klart kikade vi in i indiabutiken på hörnet. Jag hade tänkt att köpa en stor Ariel tvättpulver men hade turen att hitta det jag sökt i alla butiker man kan hitta både hemma och utomlands, Maggi fond!

Vi köpte givetvis två stycken, för mamma skall ha den andra.
Vilka barndomsminnen jag får av den fonden, så gott i grytor och soppor.

Får åka iväg en sväng i morgon och lämna den så att de kan börja laga den goda maten direkt.

Skolarbete blev det inte gjort idag men vad gör väl det i en värld där det mesta är färdigbyggt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0