Snöoväder = I like



Jag gillar när det är snöstorm eller ymnigt snöande, för om vi har mat hemma och allt är okej innebär det gratis motion och sedan en välförtjänt vila med en bra bok som belöning.

Nu är julen bortstädad och vi ser framemot vårens inträde (som det ser ut nu dröjer den) med alla underbara dofter och den vackra grönskan.

Då blir det lite lättare för lilla Losan att gå sin kisserunda (han slipper snödrivorna som slickar magen) utan skor och overall( det är lite som att ha ett litet barn igen med alla dessa kläder) i solskenet.

Funderar på en ny hundkurs nu på våren för att finslipa vår jycke (som mentalt har tagit semester) som är inne i sin tonårstrots och tror att han är jättetuff och fräck. Men matte vill nåt annat så kurs får det bli...

Det skall bli skönt med lite vanlig vardag nu efter alla helger, (känns som att jag behöver rutinerna för att kunna plugga) fast å andra sidan, jag har fått gjort massor här hemma istället och varit med familjen.

vilket är guld värt i längden...

Idag är jag jättesugen på sushi och yakitorispett...undrar om Volvon klarar av att ploga sig fram till stora vägen så att jag kan åka och handla...

Vill ha...och så får jag användning för mitt nya sushi set som jag fick i julklapp av syrran, älskade Nina...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0