Sommarledigt från alla måsten!



Evelina har kameran och Markku sitter vid ratten...resten är kvar hemma för vi är på väg:)
Tyskland i 4 dagar med Potsdam och Berlin på schemat under en välbehövlig flykt undan vardagens alla måsten:)



Jari var lite sugen på en korv....och fick så han teg. En riktig bratwurst, men den slank ner:)




Får jag smaka på din korv brorsan? Den räckte långt kan jag lova:)
Potsdam gör god korv kunde vi alla konstatera.




Långa avstånd och stora ytor...vi befinner oss mitt i Berlin. Tv tornet står som en spira för sig själv och vi passade på att leta efter vila:) O lite dryck i den 34 gradiga värmen:)



Den här ser god ut...säger Marie med en längtansfull  blick på den läckra glassen...



den var jättegod...en konstaterande leende:) Javisst fick vi smaka....men grabbarna hade hittat nåt annat gott...




Titta vad vi har hittat på menylistan! En kall o go en:)




Jo...jag var också med...har precis slukat min iskalla espresso macciato:)




Sightseeing bussen var ett måste...annars klarar man inte av den tuffa staden med de långa avstånden. Metron finns...men det är varmt och klibbigt redan som det är:) (Fast två timmar på bussen blev lite blött det med)



Efter en promenad på unter den linden kom vi då äntligen fram till brandenburger tor...mycket folk och turister i denna stad:)



Ytterligare ett monument över krigets framfart. Kyrkan är bevarad som den är efter kriget som en påminnelse om orsak o verkan.



1 litaren och en go schnitzel var några av målen på resan och somliga av oss fick båda:)




Att åka hem igen var inte lika kul... det va många sura miner:)



Vi kan lika gärna sova tills vi är framme i Trelleborg...Jari fick dra det korta strået och köra oss hem:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0