Äntligen lite andrum!



Idag är jag riktigt nöjd med mig egen arbetsinsats...klar med powerpoint presentationen och tillhörande manus.

Bara det faktum att solen skiner nu under bästa lunchtid gör att allt blir så mycket ljusare...tänk vad mycket väder och ljus gör för att livet skall vara drägligt.
Jag säger bara -stackarna som bor högst upp i nordnorge under vinterns tre mörkaste månader ser de inte dagsljus en enda dag förrän till våren.

(de har världens högsta självmordsstatistik)

Jag har fortfarande en del arbeten som hänger över mig, men jag försöker att inte fara runt i vild panik (skratt, ser mig själv vilt flaxande som en vilsen höna utan fjädrar) utan tar det bit för bit...

Nu när solen är framme längtar jag såå till att få åka till glöskär och njuta av naturen och en skön, äkta vedeldad bastu med lite eldning i den öppna spisen till helgen. Suck...mysigt.

Nu när snön smälter undan för undan skall det bli riktigt trevligt med långa raska promenader med Milou och Maria & Ronja så att vinterhullet kan ramla av (om jag önskar tillräckligt hårt så kan det ske) och jag får plats i mina kläder igen.

En bra tanke tycker jag...fast jag har så många fler...det är trångt i huvudet när alla tankar försöker samsas på så liten yta:)

Jag har hört talas om mindfulness men vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga med det sinnet som jag har - on/off, antigen eller, full fart eller inget, ni förstår nog:)

När jag mediterar måste jag slåss med alla tankar som far i huvudet och om jag lyckas stilla dem en stund, ja då har jag somnat!

Hur fanken bär sig folk åt när de mediterar?

Och om jag skulle komma på ideen att meditera hemma under dagens lugna timmar när ingen är hemma...ja då måste jag först skaffa hund och fågelvakt och sen stänga av alla ringsignaler och gömma mig i ett hörn för att komma till ro...bara det att under tiden så har någon hunnit komma hem och så är det fullt ös igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0