Mulen söndag



Dagar som denna...gråmuskiga och bleka...är det skönt att vila ögonen på varma sensommarbilder och minnas:)
Den här bilden har Ida tagit i Harestad vid Nordre älvs mynning för en månad sedan.
Nu går allt snabbt mot mörker och kyla. Inatt ställdes alla klockor om till vintertid och på något magiskt sätt så känner jag mig hösttrött i kroppen idag(hjärnan likaså) eller så är jag bara på väg in i en förkylning.
För dansen och den goda maten på Hard rock cafe i fredags, kan det inte vara som är orsaken i alla fall.



Ännu en vacker bild att vila ögonen på:)

Jag skriver filmmanus i mitt skolarbete och det är riktigt roligt,att strukturera upp en historia och dela in den i akter och händelser är spännande och lärorikt. Jag skriver om Nellie 13 år och hästgalen, inspriration till historian får jag av alla roliga stalltjejer i tonåren, som finns i mitt liv och framförallt av min lilla Ida och lite av mig själv:)
Jag skulle vilja se den här berättelsen filmatiserad.



En sista återblick på sensommarens underbara natur för bilderna som dyker upp senare i höst blir vintriga och kala(höstbilderna) om jag inte flikar in med lite bilder från min och Markkus lyxkryssning till Karibien som snart är aktuell(26/11)
Jag har inte riktigt fattat ännu att vi är på G, det kommer nog när det är dags att packa väskan:)
För att slippa soleksem tror jag att jag bottnar lite med solariesol på simhallen. Det är inte kul för Markku att ligga i solen ensam då jag blir kvar i skuggan pga klåda och eksem.

Klänningen till kaptensmiddagen har jag hittat också, tror jag, jag vet inte om den är tillräckligt lång och fin. Om inte så kan jag ha den på de vanliga restaurangerna ombord.
Nu skall jag drömma vidare och vänta på att den andra halvan av familjen kommer hem efter olika äventyr i kungälvs kustband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0