Mjölkvit dimma och -4



Idag är det inte lätt att se sina grannar...dimma över hela hisingen mer eller mindre, men vackert är det.

Småfåglarna, mina stammisar är tillbaka igen. Jag trodde att de dött under nyåret då de inte hälsat på under flera dagar. Jag har talgoxar, blåmesar, koltraster, rödhaken och en och annan skata. Jag har inte sett så många gråsparvar i år... konstigt.

Jag tog en bild genom rutan för att inte skrämma pippisarna:)


De är lite roliga mina små liv, för det är alltid en som flyger fram och skvätter ut fågelfrön över hela bordet så att resten kan sitta där och äta. Snacka om bra kommunikation, inga konflikter.
Jag har börjat städa bort och packa undan lite saker här hemma... vill inte att huset skall se helt igenproppat ut inför den kommande visningen. Vår familjemäklare Per kommer hit i februari och så lägger vi ut en annons för en visning i slutet av februari. Spännande.
Louise vår arkitekt kommer på torsdag (idag är det onsdag 19/1-2011) för att göra de sista förändringarna av husets ritningar innan de skickas in till Kungälvs byggnadskontor. Yes! Äntligen är vi på G!

Jag scannade in ritningarna så som vi gjort förändringarna på planlösningarna... få se vad arkitekten tycker om vår idé.

Villa Solgläntan är vårt hus och villa Skogsrået blir Tonis kommande bostad.



Lite otydliga bilder men bättre än ingenting för den nyfikne:)
Mer bilder kommer så småningom när bygget sätter igång för då skall jag fotografera, filma och dokumentera arbetet under byggets gång till färdigt projekt... en bok är det tänkt att resulatet blir. (Villa Solgläntan och Skogsrået -en skapelseprocess.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0