Äntligen har bygget kommit igång

En bild från när vi tog ner det första trädet på tomten. En gammal björk som säkert var 100 år.
Vi kommer att ta tillvara delar av stammen och göra fina bord till våra vackra orkideér.
Här ser ni björk2 som också är jättestor och som tyvärr behöver lämna plats åt bygget.
Men när jag sonderade terrängen fick jag helt underbara visioner om Rhododendron och Azaleor i bergsskrevorna tillsammans med belysning och små gångstigar...
Sammanlagt har vi nu plockat 11 av de 15 träd som måste ner, så till helgen kommer resten.
På pytteliten bostadsyta skall vi samsas och fungera när vi bygger... sedan, när Tonis hus på 40kvm. står klart kan vi använda även den till att bo i:)
Idag den 4 Maj, kom borrarpojkarna med sina borrmaskiner för att ordna så att vi får en djupborrad brunn och bergvärme.
Det var riktigt trångt, men han kom förbi tack vare att jag och Marika gjorde en bra uppfart som senare med Christers(grävmaskinisten) hjälp skall bli en farbar väg.
Förtsa hålet, som skall bli för bergvärmen sitter nästan under det nya huset...2a hålet som kommer mot bergkammen blir för vattnet och skall ledas in i båda husen.
Så här luftigt och bra förberret ser det ut på den nya tomtbiten som vi köpte till för att kunna bygga vårt dubbelgarage nedanför huset.
Det var lite uppdateringar om det påbörjade bygget och nu måste jag fortsätta med mina LIA uppdrag... annars kanske jag får skäll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0